|
Ei käynnisty sähköstartilla kylmänä ... kuumana kyllä. Ensin tuli vaihdettua cdi boksi -> ei mitään vaikutusta. |
|
Seuraavaksi vaihdoin sytytyspuolan ja johdon sekä
tulpanhatun + tulpan -> V***u ei sitte minkäänlaista vaikutusta. (kävi
jo mielessä että pitäiskö viedä koko kosla ampumaradalle) |
|
No uusi päivä ja uudet ideat. Tuli sitten käytyä läpi
koko johtosarja... uusittua tuli johdot, liittimet magneetolta cdille ja
kaikki maadoitusjohdot 1,5 neliön johdolla sekä + johdot tuli
uusittua... hävis ongelmat valojen kanssa.. ei himmene tyhjäkäynnillä
enää niin pahasti. |
|
Mutta käynnistys ongelma jatkui aina vaan... Ainut mikä
ei vielä ole uusittu on magneetto... no laitois senkin uusiksi.. F**k ei
tuu edes kipinää... Olin jo viemässä koslaa radalle...
|
|
Kun idea lamppu yhtäkkiä syttyi....... PICKUP COIL
KÄRKIVÄLI..... mitä välystä korjaamo-opas ehdottaa ?.. no eihän siellä
mitään ollut. Välystä oli arviolta n. 3-4mm.. jep jep muistui mieleeen
jenkkiauto ajoilta että niissä oli suurinpiirtein samanverran kuin
tulpissa kärkiväli... eli n. 0,7mm. (Pickup Coil eli impulssikäämi, on vauhtipyörän ala tai yläpuolella oleva musta palikka) |
|
Viilasin pickup coilin ruuvien reikiä niin että sain
säädettyä välyksen silmämäärisesti n. 0,8-1mm. Holy F**K
|
|
Nyt ei tartte kun hipaista starttinappulaa niin kiinan-ihme kehrää. Halleluja. Case closed. |
|
PULMA RATKAISTU ... --> LIIPAISUKÄÄMIN KÄRKIVÄLI OLI LIIAN SUURI -> HEIKKO KIPINÄ
Lisää asiasta |