• Käytä skootterisi ajolämpöiseksi ajamalla parin kilsan
lenkki. Jätä kone käyntiin.
Aloita kaasuttimen säätö tyhjäkäynnin säädöllä.
• Jos kone käy tyhjäkäyntiä liian korkeilla tai matalilla kierroksilla; avaa silloin satulan alta huoltoluukku, ja säädä tyhjäkäynnin säätöruuvista kierrokset n. 1700-2000r/min.
• Seosruuvia hitaasti kiinni kiertämällä (= myötäpäivään) etsi kohta, jossa tyhjäkäynti -kierrokset nousevat korkeimmaksi.
Kun olet mielestäsi oikean kohdan löytänyt; AVAA seosruuvia aukipäin (= vastapäivään) n. 1/4 kierrosta tai vähän vähemmän.
• Jätä siihen. Jos säätämisen aikana kierrokset nousevat kovin ylös, säädä tyhjäkäyntiä tyhjäkäynnin säätöruuvista alemmas. Jutun juju on se että seosruuvia EI kannata yrittää säätää korkeilla kierroksilla, koska oikeaa kohtaa ei silloin löydy !
• Kun seos on säädetty, säädä taas tyhjäkäynnin säätöruuvista (ei siis
seosruuvista) kierrokset ylemmäs, jos tarpeen. Moposkoottereissa tyhjäkäynti voi olla kohtalaisen korkealla, 1800-1900 kierrosta huoltomanuaalikin suosittelee.
• Seoksen säätö pitäisi tehdä aina, jos suuttimen kokoa tai neulan korkeutta on muuteltu.
• Tässä yhteydessä on todettava, että vaikka sporttien siipiluistisissa kaasuttimissa ei olekaan säädettävää neulaa, ne ovat erittäin hyvin toimivia.
• Vakiolla suutin 85 ja seosruuvi kohdilleen ja vetää hyvin joka alueella, kehrää kuin kissa, ja kulkee kuin valo.
|